Archieven: Hoofdstukken

Waarom deze training?

Lieve lezer, Als je al even blogt, weet je als geen ander dat het overzichtelijk maken van je categorieën en eventueel tags een doorn in het oog kunnen zijn. Zeker wanneer je pas na een tijdje ontdekt dat het toch wel handig was geweest als je hier eerder aan was begonnen. Ik merkte het verschil …

Waarom deze training? Lees verder »

Google AdWords

Over Google AdWords heb ik je minder te vertellen. De reden daarvoor is dat er talloze websites zijn die het beter uitleggen dan ik en ik ben hier persoonlijk minder in thuis. Daarom hieronder een basisuitleg en een handige video om je te laten zien hoe dit er dan uitziet. Wat kan je met Google …

Google AdWords Lees verder »

Google Search Console

Als je je teksten op bepaalde zoekwoorden wil optimaliseren, is Google Search Console de handigste tool van allemaal. Wat kan je met Google Search Console voor nieuwe blogs? GSC toont specifiek voor jouw website op welke zoektermen je wordt gevonden. Op maat gemaakt én bruikbaar, mits je weet hoe je Search Console kunt gebruiken. Hieronder …

Google Search Console Lees verder »

Google Trends

Wil je nieuwe relevante artikelen schrijven om Artikel A omhoog te krijgen? Zoek dan via Google Trends naar suggesties. Hieronder een handige uitleg. Waarom en hoe zoek je via Google Trends? Op een gegeven moment wilde ik meer blogs gaan publiceren over borstvoeding. Via Google Trends ontdekte ik dat de combinatie ‘Alcohol en borstvoeding’ het …

Google Trends Lees verder »

Google Suggest

Een fijne tool die Google je op een presenteerblaadje aanreikt, is Google Suggest: het bekende venster dat automatisch uitklapt wanneer je een zoekvraag intypt. Je hoeft je nergens voor aan te melden – iedereen krijgt toegang. Hoe werkt Google Suggest? Als je de zoekterm ‘borstvoeding’ typt, staan hier meteen handige suggesties tussen voor nieuwe blogs. …

Google Suggest Lees verder »

Wat is een zoekterm eigenlijk?

Misschien denk je: serieus? Waarom moet ik lezen wat een zoekterm is? Ik weet dat allang! En dat kan. Maar er bestaat zoveel onduidelijkheid over wat een zoekterm nu precies inhoudt, dat ik er toch apart op inga. Terug naar de basis dus! Wat is een zoekterm? Als gezegd bestaat er nog altijd veel onduidelijkheid …

Wat is een zoekterm eigenlijk? Lees verder »

Waarom deze training?

Lieve lezer, Als beginnend blogger deed ik maar wat. Mijn enige streven was om dagelijks iets online te zetten en verder dan dat kwam ik niet. Intern linken? Sterke titels verzinnen? Kijken naar de vindbaarheid in Google? Ik was eerlijk gezegd allang blij dat ik voldoende inspiratie had om zoveel blogs online te kunnen krijgen. …

Waarom deze training? Lees verder »

Voor je begint

Voor we starten, wil ik je vragen om in een rustige omgeving plaats te nemen. Zorg ervoor je weinig afleiding hebt en dat je in volle concentratie deze elf stappen kunt doorlopen. Op die manier krijg je uiteraard een beter en bruikbaarder resultaat dan wanneer je met een half oog in de gaten moet houden …

Voor je begint Lees verder »

Stap 6: Inspiratie

Wat ik vaak gebruik in mijn trainingen is de tip om te kijken naar anderen. Zeker niet om hen te kopiëren, maar je kunt daar zo ontzettend veel uithalen over jezelf. Opdracht: ga een halfuurtje lezen bij andere bloggers Kiest voor bloggers die je sowieso graag leest, het moet wel een fijn halfuurtje worden uiteindelijk. …

Stap 6: Inspiratie Lees verder »

Stap 8: Je ijkpersoon

Wat is een ijkpersoon? Misschien ken je de term al? Dan kan je meteen aan de slag. Zo niet? Dan behoeft dit punt wat uitleg. Een ijkpersoon is, in het kort, de ideale lezer voor wie je schrijft. Als je deze voor jezelf helder hebt, kan je daar je content en algehele uitstraling op aanpassen. …

Stap 8: Je ijkpersoon Lees verder »